Fotoğrafım
Turkey
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

5 Ocak 2011 Çarşamba

"karar günü geldi..."


Dün oldukça karışık bir gün geçirdim.
İç hesaplaşma ve keskin bir kırgınlık vardı içimde..
Neden mi?

Dün görevim olmayan bir toplantıya katıldım metazori usulü, üstelik saçma bir görevle. Gururum kırıldı bininci kez, pes dedim, istemeye istemeye girdim odaya sonra da toplantı sırasında üst düzey hatunlardan, daha doğrusu kurumda hissesi olanlardan birinin "wake up ful! wake up! bu konu sizi de ilgilendiriyor not alın" diye zırvaladığını hatırlıyorum! Nasıl bir hitap tarzıdır bu, nasıl guru kırıcı, nasıl incitici..acaba bu kişi insanın kafasında bir takım durumları toparlayıp not alabileceğini düşünmekten aciz midir?

Hiç kimse bana bu şekilde hitap edemez, hiç kimse.
Ne eğitimim, ne kariyerim,ne duruşum,ne de kişiliğim buna izin vermez. Kim olursan ol,istersen dünyanın sahibi ol, bana saygı göstermek zorundasın.Beni bir yana bırakalım, orada yerleri paspaslayan adama da saygı göstermek zorundasın,kapıdaki güvenlik görevlisine de,müdüre de, genel müdüre de,santralde çalışanlara da!İnsan ayırt etmeksizin..İnsanların tümüne saygı göstermelisin!Çünkü "Saygı" her şeyin başında gelir, gelmelidir.

Her ay aldığım maaş emeğimin karşılığıdır yalnızca bu,başka hiç bir şey değil.Maaş verdi diye bizi, duygularımızı da mı satın alacağını sanıyor bu kadın?

En kötüsü de bir şey söyleyememek..Öylesine kırıldım ve öylesine öfkelendim ki, toplantıdan çıktığımda ayanaya baktım ve kendi surat ifademden korktum inanın.Gözlerimden alevler saçıyordum,o kadar katı bir duruşum vardı ki, yazık nasıl sıkmışım kendimi:) Bu duruşa rağmen br şey anlamayan nedir artık ona bir şey diyemem...

Derken elimi cebime attım, telefonum sessizdeydi, baktım ki 9 cevapsız arama!
Korktum, dedim ki birine bir şey mi oldu?
Sonradan baktım ki görüşme yaptığım yer ile ilgili aranmışım,beni bulamayınca evi aramışlar, sonra evdekiler beni teker teker aramış, derken ben adamlara ulaştım.

Bana teklif verdiler, nasıl bir teklif?
Maddi imkanları buradan çok farklı değil ama artı imkanları var, yol mesafem biraz daha uzayacak ama fazla değil,sanırım yarım saatlik bir yol daha olacak benim için en fazla.
İşim ise daha yoğun olacak, yeni bir yapılanmanın içinde buluyorum kendimi, bir nevi koordine etmek gibi pek çok şeyi..Belki de bundan korktum, yeni iş,yeni insanlar,yeni karıncalar, yeni bir adaptasyon süreci, yeni bir servis, yeni bir yemekhane:))Aslına bakarsanız bu tip durumlarda hiç yabancılık çekmeden kendimi adapte ederim, kenarda pısırık bir kedi gibi oturmam ama yine de alışkanlıktan sıyrılamama gibi bir sorunum var sanırım.

Diyorlar ki bana burası senin gibisini kaybetmek istemez, kesin gitme diye maaşına zam yaparlar.O zaman kalır mısın ful? Salak gibi önce evet dedim dün, sonra hayır dedim, sonra suratımı buruşturup bir çocuk gibi ağlamaklı karışık oldum.Suratıma mı tükürmeleri gerekiyor yani, git kendine yeni bir kariyer yap dedim...
Bu yeni kurumda kariyer yapmak adına çok daha iyi imkanlarım olacak, yabancı dilimi daha da geliştirme fırsatım olacak çünkü çoğunlukla yabancı dille işlerimi yürütmek zorundayım.

Hala içimde bir takım aptalca aidiyetlik hisleri barındırdığımı fark ettim, kendi kendime "ful sen iyi misin ?" dedim, "Sana yaptıkları saygısızlıklar, seni ağlatmaları, vermedikleri değer, zerre kadar önemsenmemek...Sadece karıncalar için katlanılır mı?"dedim...
Onlara çok alıştım ben, karıncalarıma.Öyle seviyoruz ki birbirimizi..ama artık bu anksiyatik halimden çıkıp ayaklarımın üzerinde durmalıyım,bir karara varmalıyım.
Bugün karar günü, benden yanıt bekliyorlar ve benim oturup düşünmem gerek.
Daha neyi düşüneceksin ful kızdırma beni :)

Maaşı çok değil ama biraz daha yüksek,
Sosyal imkanları daha geniş,
İş daha yoğun ama pozisyonum buradakinden daha yüksek,
Yol daha uzak ama servis var dediler olmazsa da yol paramı verecekler bir zahmet,
Değer göreceğim, burada toplantı sırasında herkesin içinde sizi rencide eden saygısız insanlarla bir arada olmayacağım,
Ne kadar alışkanlık desem de bu da bir nevi bağımlılık oldu, yeni insanlar tanıyıp yeni çevreler edineceğim,
Mesleki anlamda iyi yerlerde olan ve benimle aynı bölümden mezun bir yöneticim olacak...
Daha ne isterim? Olumsuz koşullar yeni yapılanma adına olabilir belki ama ben hepsinin üstesinden geleceğimi düşünüyorum.

Bu satırları yazarken arandım ve kendilerine son bir detayı da netleştirirsek olumlu yanıt vereceğimi söyledim.Sanırım tüm iş o detayda eğer o da hallolursa evet derim yoksa yine farklı arayışlara devam ederim gibime geliyor.

2011 pek hızlı başladı....

Lunaparktayım sanki, her şey ışıl ışıl, ellerimde balonlar, öyle karşılıyorum 2011'i.
Dilerim her şey güzel olur, hatta şöyle söyleyelim ki evrene güzel mesajlar gitsin,
Biliyorum, her şey güzel olacak ve yolunda gidecek.

16 yorum:

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Umarım hakkında hayırlısı olur.Kardeşimde aynı aşamada ve ben çok heyecanlıyım.
İş bulmak mesele bu dönemde.Gideceğin yerin sağlamlığı yani gücü önemli,gelecekte oluşabilecek krizleri göğüslemesi önemli buna dikkat ettiysen gerisi gelir zaten...

Ful yaprakları dedi ki...

içimden geldiği gibi,
teşekkür ederim, ben de hep her şeyin hayırlısı diyorum inan.
sağlam ve köklü bir yer, adını söylediğinizde herkes biliyor öyle söyleyim.işte son rötuşlerı bekliyorum bakalım :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

vereceğin kararın senin için hayırlısı olmasını diliyorum. yeni başlangıçlar bazen ürkütsede sakin kafayla en doğru kararı verirsin umarım :))

beenmaya dedi ki...

senin için hayırlısı olsun dilerim. bekliyoruz güzel haberlerini :)))

CEM AKYUREK dedi ki...

1.Maaşlı olarak bir yerde çalışıldığı sürece yöneticiler çalışanlara saygı göstermeyi asla düşünmez aksine parasını veriyorum benimdir mantığıyla yaklaşır ve lafını esirgemez.
2.Şirketlerin belirli elemanları kaybetmek istemeyeceği hikayesi yalan. Firmalar eleman değişikliğine rağmen ayakta kalır yoluna devam eder.
3.Tebdili mekanda ferahlık vardır.

Budur ;)

Ful yaprakları dedi ki...

burcu,
teşekkür ederim, yeni başlangıçlar biraz panikletiyor beni :) ama adım atmadan, durup bekleyerek de bir şeylerin gelişşip iyileşmesini bekleyemem.
O nedenle bugün heyecanlı bir gün benim için.
Hadi bakalım hayırlısı!

Ful yaprakları dedi ki...

maya'mm,
çok teşekkürler,
inşallah güzel olacak :)

Ful yaprakları dedi ki...

cem,
çok güzel özetlemişsin :))
sanırım budur;) demeliyiz ama hala tam netleşmedi durum beklemedeyim :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

2011'in de sonraki yılların da hayatının her alanında ışıl ışıl olsun
umduğunu ve hakettiğini düşündüğün tüm güzelliklere kavuşman dileğiyle yeni işin şimdiden hayırlı uğurlu olsun Sevgili Ful...

Bal Sultan dedi ki...

Gözlerini kapatıp kendini yeni kurumda hayal ettiğinde mutluysan ve gülümsüyorsan, kesin kabul et. Sana göstermek zorunda olduğu o saygıyı esirgeyen o kişiye ben istifa ediyorum demenin zevki büyük olmalı. Sana imreniyorum:)

Ful yaprakları dedi ki...

aynur'cum,
çok teşekkür ederim,bakalım beklemedeyim hala sevgiler:)

Ful yaprakları dedi ki...

bal sultan,
evet iyi hissediyorum:))
ama işte beklemedeyim,bakalım ne diyecek diğer taraf daha kesinleşmedi.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kabul buyurursan eğer bir ödül takdim etmek isterim :)

Ful yaprakları dedi ki...

Aynur'cum çok teşekkür ederim :))

Profösör dedi ki...

Bu paylaşım için teşekkür ederim. ay durumları ben de yaşadım çünkü. yaptğınız iş parelelinde eğer bir iş ise kendine güvenmelisin. Saygı herşeyden önce gelir. Artık sen profösyonelsin.

cecilia dedi ki...

iş hayatı o kadar zor ve karmaşıkki her yerde bir sorun çıkıyor mutlaka ama kötünün iyisi diyede bişi var, artılar eksiler hesabı yaptıysan eğer kafanda içinde bitirdiysen olayı geri dönme zaten, umarım hayırlısı olur, başarılar diliyorum sana ;)

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!