Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

4 Mayıs 2011 Çarşamba

"Kuşburnu çayının faydaları"


Hıdırellez yaklaşıyor ama hava hala yağmurlu ve serin.

İstanbul'a yaz yine geç gelecek anlaşılan.

Şimdi kendinize 10 dk. mola verin ve güzel bir çay demleyin, ama bitki çayı olması tercih sebebi.Malumunuz bu ara etrafımızda herkes hasta.

İşte en çok sevdiğim bitki çaylarından biri olan kuşburnu çayı'nın faydaları.

Afiyet olsun...


Kuşburnu bitkisini tanıyalım:


Avrupa ve Kuzey Afrikada yetişen kuşburnu Rosa canina L.yabani gül türünün olgun meyveleridir.
Kuşburnu ülkemizde de bulunmaktadır. C vitamini bakımından en zengin meyvedir. Portakaldan çok daha fazla C Vitamini içerir. Kuşburnu taze olarak veya kurutularak kullanılır.
Kuşburnu çayının yanı sıra kuşburnu marmelatı, kuşburnu pekmezi ve kuşburnu reçeli olarak da tüketilmektedir.

Kuşburnunun Faydaları Nelerdir?

Kuşburnunun güçlü antioksidan etkisi deneysel araştırmalarda tespit edilmiştir. C vitamini açısından en zengin bitkisel kaynaklardan biri olan kuşburnu proantosiyanidin ve flavonoit tipi fenolik bileşikler taşır.
Kuşburnunun bir başka önemi iltihaplı hastalıklardaki yararıdır. Kuşburnunun dejeneratif eklem hastalığı olan eklem kireçlenmesi ve romatizma ağrılarının giderilmesindeki faydaları klinik araştırmalarda görülmüştür.
Kuşburnu bitkisi soğuk algınlığı ve gripe karşı bağışıklık sistemini destekler. İçeriğindeki C vitamini ve polifenolik sayesinde soğuk algınlığına karşı koruyucu etki gösterir. Gribal enfeksiyonlara yakalanmamak için günde 3 bardak kuşburnu çayı içilebilir.
Danimarkalı doktor Kaj Winter tarafından yapılan araştırmalarda kuşburnunun eklem ağrıları olanlarda tedaviyi desteklediği belirlenmiştir. Kuşburnunun kabuk ve çekirdeğinde yeralan bir maddenin iltihabi reaksiyonu engellediğine dair tespitler yapılmıştır.
Kuşburnunun iltihap giderici ve ağrı kesici bileşenleri suda çözünmediğinden eklem romatizmasına karşı kuşburnu çayı etkili değildir. Eklem romatizmalarına karşı kuşburnu kapsülleri kullanılmaktadır. Yine çay gibi kuşburnu reçel ve marmelatları da eklem ağrılarında etkili değildir.
Toz haldeki kuşburnu kapsülleri Avrupa’da artrit yakınmalarını hafifletmek amacıyla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalar kuşburnunun diz ve kalça osteoartriti üzerindeki olumlu etkileriyle hastaların şikayetlerini ve ağrı kesici ilaca olan ihtiyaçlarını azalttığını göstermektedir.
Kopenhag Üniversitesinden Prof. Dr. Kaj Winther, eklem ağrıları olan ve kireçlenme proplemi yaşayan hastalar için kuşburnu tozunu önermektedir.
İskandinavya Romatoloji Dergisinde yayınlanan makalede, 3 hafta boyunca kuşburnu tozu tedavisi gören hastaların birçoğunun ağrılarında azalma görüldüğü ifade edilmektedir.
Kopenhag Frederiksberg Hastanesi’nden Dr. Robin Christensen kuşburnu tozunun artritin tedavisinde kullanılabileceğini belirtmiştir. 3 ay süresince hastalara kuşburnu tozu verilmiş ve bunun parasetamolden 3 kat daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
Japonyada yapılan bir araştırmada tohumundan hazırlanan özütün vücut yağ oranını düşürdüğü gözlenmiştir.
Böbreküstü bezlerine olan etkisiyle hormonların üretimini destekler.
Kan temizleyici özelliği kuşburnu faydaları arasındadır.
İdrar yolu enfeksiyonlarını önleyici etkisi bir diğer kuşburnu faydası olarak belirtilebilir.
Fenolik bileşenlerin iltihap giderici ve damar cidarını destekleyici özelliği hemoroid yakınmalarını hafifletebilir.
Müshil özelliği de bulunur.
Besleyici etkisiyle genel güçsüzlük durumlarına karşı kullanılabilir.

Kuşburnu çayı nasıl yapılır?

1 su bardağı kaynamış suya 1 tatlı kaşığı ince kıyılmış kuşburnu kabuğu eklenerek 15 dk demlenir süzülerek içilir. Günde 3 bardak içilebilir.
Eklem ağrıları için kuşburnu dondurulup sonra öğütülerek kullanılmaktadır. Bu yüzden eklem ağrılarına karşı etkisinden faydalanabilmek için özel olarak hazırlanmış kuşburnu preperatları kullanmak gerekiyor. Diğer etkilerinden yararlanmak için çay, reçel veya marmelat olarak tüketilebilir.


Kaynak: http://www.beslenmedestegi.com/


22 yorum:

dalgaizleri dedi ki...

Burada var doğal bir poşette her şeyi karıştırmışlar öyle bir bitki çayı alıyorum. İçinde bilmem kaç çeşit şeyin arasında kuşburnunu tanıyorum diyebilirim. Bunu içeceğim ve rahatlayacağım diyorum . :) En azından psikolojik etkisi tartışılmaz :)

Bitki çayı forever ;)

aysun dedi ki...

Kuşburnunun bu kadar faydalı olduğunu inan bilmiyordum.Marmelatını annem çok yapar tadıda harika ama ben çok yemezdim düşündümde hata etmişim artık bol bol her şeklini tüketmeliyim.

Paylaşım çok faydalı oldu çok sağol :)

Ful yaprakları dedi ki...

dalgaizleri,

benim de öyle karışımlarım var.
bir poşet mideye iyi geliyor, içinde çeşit çeşit bitki var, bir tanesi bol ıhlamurlu melisalı ve papatyalı..onu içince uyuyorum hemen :))
bu ara da kuşburnu takviyesi yapıyorum ki hasta olmayayım :)

Ful yaprakları dedi ki...

@aysun'cum inan ben de araştırırken buldum,
çok faydalıymış meğer, hücuumm!

Ebru dedi ki...

Bitki çaylarını ben de çok seviyorum ama normal çay içmezsem başım ağrıyor:) Tiryakiyim.

Unknown dedi ki...

İzmir de pikniğe gittiğimizde dağdan topluyorduk kuşburnuları..Bu söylediğimi çocukken yapıyorduk , sonradan kuşburnu'nun reklamı yapıldı ve meşhur oldu.Çayını içmeden reçellerini yemiştik evlerimizde :))
ne güzel anlatmışsın faydalarını...

Esin Bozdemir dedi ki...

Sevgili fulyapraği,
ne tesadüf şu sıralar bende bir haftadır elimden düşürmüyorum kuşburnu çayını!içine bir tatlı kaşığı bal + tarçın çubuğu + bir kaç karanfil atıyorum...üzerine de 1 ince dilim limon tam bir şifa kokteyli oluyor :))

soğuk algınlığımı kuşburnu sayesinde çabuk atlattım.Diğer yararlı bilgileri de sayende öğrendim..teşekkürler bu önemli paylaşım için...

esen kal...

CMOS dedi ki...

bnede çok severim kuşburnu çayını yararlarınıda okuyunca içmeye devam!:)

Unknown dedi ki...

Bende kanadaya giderken yanimda kusburnu goturmeyi planliyordum.

Meyra dedi ki...

ben hiç sevemedim bu kuşburnu ve türev çaylarını..zorlasamda içmek işkence geliyor..okuyuncada nelerden mahrum kaldığımı ve bünyeme yaptığım haksızlığada üzülüyorum...

Sazan dedi ki...

Bi sevemedim ben yahuuu :(

Gezi/yorum... dedi ki...

Ben iki poset bitki çayını bir bardağa atıp öyle içiyorum daha güzel oluyor.. mesela; nane-limon ve ıhlamur.. yada kuşburnu ve çilek :)
formül şöyle.. kırmızılar kırmızılarla, yeşiller yeşillerle karıştırılırsa daha güzel oluyor :)

Ful yaprakları dedi ki...

nehir ida,

benimde normal çayla pek aram yok,

bitki çaylarının tiryakisiyim :))

Ful yaprakları dedi ki...

içimizdeki karnaval,

ne güzel..en iyisi tabii doğal olanını tüketmek ama sallama bitki çayları bile artık çok gelişti.karşımlarını bile çıkardılar..
ben hem demleme hem sallama tüketiyorum :))

Ful yaprakları dedi ki...

esmir,

ben de hasta olacak gibiydim, günde 2 bardak içe içe resmen terle attım hastalığı!

herkese tavsiye ederim :))

hele dediğin gibi bal ve limonla müthiş oluyor:)

Ful yaprakları dedi ki...

CMOS,

faydası tartışılmaz evet:))
devam devam hem lezzetli hem şifalı!

Ful yaprakları dedi ki...

taze anne,

bence çok iyi edersin :)
orada soğuklarda iyi gelecektir.

Ful yaprakları dedi ki...

Meyra'cım,

biraz alıştırmaya çalışsan kendini :))

ben bayılıyorum ama benim her türlü tatta her şeyi içebilme gibi tuhaf bir durumum var:))

en berbat dedikleir çaylar bile bana mısın demioyr bünyemde :))

sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

sazan,

biraz ekşi geliyor olaiblir, balla tatlandırabilirsin ;))

Ful yaprakları dedi ki...

gezi/yorum,

karıştırmayı bende çok seviyorum,
hazır karışık olanlar da var.

etkisi daha güzel oluyor:)

ama bilinçli karıştırma lazım :)

Adsız dedi ki...

Ben doğuda oturuyorum. Burada çoğu şey sizinde bildiğiniz gibi doğal oluyor. Kuşburnunun doğal halini içenler çok iyi bilir. Gerçekten çok güzel bir tadı var. Bal ile birlikte çok faydası oluyor. Şimdi baktımda oldukça faydasıda varmış : Kuşburnunun faydaları

Adsız dedi ki...

Kuşburnu çayı dediniz şimdi benim içimi bir hoş ettiniz. Ben çok severim kuşburnu çayını ve işmek isteyenler içinde google'den arayıp tariflere bakıp yapmalarını öneriyorum. Bakın burada faydalarıda yapılışı da anlatılmış : Kuşburnu çayı

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!