Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

18 Ekim 2011 Salı

"Anneannem..."

Anneannem...
Doğduğu şehirde, lisede Fen Bölümünde okuyan tek kızmış.
Matematik zekası çok yüksektir, çok zekidir, hafızası da pek iyidir...
Haftalardır hastanede olan o güçsüz kadın, hala tüm yorgunluğuna rağmen eski şiirleri teklemeden söyleyebiliyor..ama benim içim nasıl parça parça işte orası bilinmiyor.
Dün iyi bir haber almadık.
Maalesef diğer akrabamdan sonra anneannemin de göğüs kanseri olduğunu öğrendik.
Diğer akrabamı açıklamamanın bir sebebi yoktu, o halde onun da "amcam" olduğunu söyleyebilirim.
Netice ailede aynı anda 2 kanser var.
Biri artık sonlarına doğru ilerliyor, diğeri ise 80 küsur yaşındaki bir kadının ameliyata nasıl dayanacağı ve sonrasındaki tedavilere nasıl katlanacağı sorularıyla karmakarışık bir hal alıyor.
Değerler şu anki haliyle çok riskli ve anesteziye girmesi mümkün gibi değil.
Ama doktorlar güçlendirip, takviye yapıp öyle ameliyat edebileceklerini söylüyorlar.
Dün müdürümle konuşamadım,
Haberi alır almaz izin aldım, annemin yanına gittim, oradan da hastaneye.
Anneannem göğsünde bir şeyin olduğunu ve ameliyat olması gerektiğini biliyor ama kanser olduğunu bilmiyor. Hatta "ne kanserli insanlar kurtuluyor, ben mi kurtulamayacağım" dediğinde gözlerimden akamayan yaşların içime aktığını hissettim.
Bir sakinlik geldi bana.
Normalde moralim bozukken kabına sığmayan, sokaklara koşan ful yerine sakin bir kadın geldi.
Hayata bakışımı son yıllarda epey değiştirmiştim ama dün çok daha farklı bir şekilde değişti.
Artık "sadece" iyilik yapmak, paylaşmak ve tadını çıkarmak için yaşayacağım.
Yardım edeceğim ve işleri kolaylaştıracağım.
Dert etmek ise geçmişte kaldı.
Hayat öylesine acımasız ve hızlı ki..
Bu ara hep bu hastalığa dair haberler duyuyorum etrafımdan, öyle çok yaygınlaştı ki, sanki grip gibi kanser oluyor insanlar.
Hastanalerde minik çocuklar görüyorum, göğsü alınmış kadınlar, bekleyen hasta yakınları...Yürüteçle yürümeye, yakınlarının kolunda adım atmaya çalışan gencecik insanlar..
Hastaneler adam almıyor..o kadar dolu, belki milyonlarca evde acı var.
Ama perdeler ve kapılar kapanınca görünmez oluyorlar sanki.
Oysa hayat en keskin ve tek gerçeğini sunuyor bize.
Bizler ölümlüyüz.
30 yaşıma 1 yaklaşık 1 ay kala, ölümün nefesini sevdiklerinin üzerinde hisseden ben, yeni yaşıma çok daha farklı olarak gireceğim.
Hayat bize çok ağır tokatlar atıyor, aslında fark etmemizi sağlıyor, gerçeği..ölümlülüğü.
Belki de bunu fark edenler bu sınavdan başarıyla çıkacaklar.
Zor dönemler kapıda...
Evet bu ara bizim için her şey zor..ama dayanmak zorundayız.ben, eşim ve ailem için, annem benim ve babam için, babam da annem ve benim için..
Hepimiz dayanmak zorundayız...
Zira hayatın parolası "güçlü durmak"...


23 yorum:

Unknown dedi ki...

ne zor bir durum.insanın sevdiklerine yardım edemeyecegi durumlarla karşı karşıya kalması zor olsa gerek.ama sabır belki düşündügünüz gibi olmaz ve gerçekten güçlenip ameliyata girer.Allahtan anneannene ve tüm hastalara acil şifalar diliyorum.

Leylak Dalı dedi ki...

Ful canım, çok geçmiş olsun. Ne hissettiğini çok iyi anlıyorum. Annemin başında 4 ay ne roller yaptığımı, gözyaşlarımı nasıl içime akıttığımı en iyi ben bilirim. Ama sana düşen metin olmak. Çok yaşlı insanlarda kanser hızla ilerlemiyor, belki ameliyata ve ağır bir tedaviye gerek kalmadan hayatına devam edebilir, ya da ameliyatla hallolur. Bu kadar dirayetli bir kadın bunun da altından kalkacaktır. Hayat böyle birşey ne yazık ki, sen de tanışmaya başlıyorsun gerçekleriyle. Umarım ve dilerim herşey yolunda gider. Kendine dikkat et canım, olacakları engelleyemezsin, yapabileceğin en iyi şey bu savaştan en az yarayla çıkmak ve sevdiklerine destek olmak. Allah yardımcınız olsun, kolaylıklar diliyorum...

Pilli Petro dedi ki...

acil şifalar dilerim canım :(

Ful yaprakları dedi ki...

eylem,

canım gerçekten çok zor bir durum,
Allah yardımcımız olsun...
dileklerine çok teşekkür ederim,

sevgiler

Ful yaprakları dedi ki...

Leyla'ğım,

teşekkür ederim canım.
Anlaşıldığımı bilmek güç veriyor inan.
Evet tek avuntumuz yaşlı insanlarda kanserin yavaş ilerle göstermesi.
Allah yardım edecek ve geçecek inşallah..
sevgiler

Sokak Kedisi dedi ki...

Fulcüm, çok üzüldüm :(

Geçmiş olsun, geçsin gitsin umarım bu sıkıntılar. Yolunuz çok zor, biliyorum. Çok yakında yaşadım, babamın rahatsızlığıyla birlikte ben her gün öldüm, çaresizlikle yüzleşmek kadar zavallı hissettiren birşey yok biliyorum. Leylak Dalı'nın dediklerine de aynen katılıyorum.

Ve aynen senin de dediğin gibi, herkes için güçlü durmak zamanı...

Hande dedi ki...

Geçen sene dedem kalp ameliyatı olduğunda benzer duyguları yaşamıştım. Ameliyattan sonraki iyileşme süreçleride onları zorluyor. Beklemek ve elden birşey gelmemesi çok zor. Umarım ameliyata gerek kalmadan tedavi olabilir.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Rabbim yar ve yardımcınız olsun...

GeCe dedi ki...

inşallah ameliyat iyi geçer ve acil şifalar diliyorum, benim de çevremde kanserli hastalar çok var, en yakın arkadaşımın annesi de kanser ve daha 45 yaşında bile değil. Malesef ben ailenin en küçük torunlarından olduğum için ölüm gerçeğini çok küçük yaşta idrak etmem gerekti.

Ful yaprakları dedi ki...

sokak kedisi,

canım, güçlü olmak zorundayız.yoksa biz de hasta olursak esas hasta olanlara kim moral verecek?
Rabbim hepimizi korusun, dertleri,hastalıkları olanlara derman,şifa versin...

sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

pilli petro,

çok teşekkür ederim,
dua edin lütfen,

Ful yaprakları dedi ki...

Hande'cim,
yopun bakım ve sonraki kemoterapi süreci de epey ağır gelecek. vücut mucizevi bir şekilde amöeliyatı atlatmalı ki iyileşsin..
Allah yardımcımız olsun...
sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Aynur'um,

amin....
inşallah üstesinden geleceğiz.

Ful yaprakları dedi ki...

gece,

maalesef.
bu ara aşırı artış söz konusu.
Allah yardım etsin herkese.:(

parıldayan çiçek dedi ki...

geçmiş olsun .Çok zor.annemde cilt kanseri.78 yaşında Kendisi baimiyor.ama yarası çok kötü beni bu yara götürecek diyor.İnsana çok zor geliyor.Sağlığın ne kadar önemli olduğunu anlıyor insan.

SESSİZ VE SONSUZ dedi ki...

Anneannenize Allah sifa versin, ferahlik versin, sıkıntılarını hafifletsin. Tez zamanda eski sagligina kavussun. Dua cok guclu bir ferahlama, ferahlatma yontemi. Hele boyle toplu dualar cok ise yarar, inanin. Dua edenleriniz bol olsun. Allah kabul etsin.
Sizlere de kolayliklar ve sabir diliyorum.
İyi olacaktir, merak etmeyin.

Sevgiyle.

SESSİZ VE SONSUZ dedi ki...

Anneannenize Allah sifa versin, ferahlik versin, sıkıntılarını hafifletsin. Tez zamanda eski sagligina kavussun. Dua cok guclu bir ferahlama, ferahlatma yontemi. Hele boyle toplu dualar cok ise yarar, inanin. Dua edenleriniz bol olsun. Allah kabul etsin.
Sizlere de kolayliklar ve sabir diliyorum.
İyi olacaktir, merak etmeyin.

Sevgiyle.

öykü dedi ki...

Ful
Ah Ful :(


Hayatımda ne yazık kı cok kez oldu
bu acı:(

şu satırlarını bırebır yasamıs bı ınsan olarak

''ameliyat olması gerektiğini biliyor ama kanser olduğunu bilmiyor. Hatta "ne kanserli insanlar kurtuluyor, ben mi kurtulamayacağım" dediğinde gözlerimden akamayan yaşların içime aktığını hissettim


dıyorum kı

Insallah anneannecıgın acı cekmesın
yasadıgı surece
agrısız acısız yasasın..
Allah sıze de guc ve sabır versın

opuyorum sevgıyle..

Adsız dedi ki...

Hayatın parolası; güçlü durmak ve kabullenmek. Ne kadar zor olsa da...Düşmemeli ayakta kalmalı, düşersek kalkakamak var. Acil şifalar diliyorum.Sevgiler...

MaceraperesT dedi ki...

Çok geçmiş olsun Ful'cüm.. acil şifalar diliyorum..

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun...tıp çok ilerledi umutsuz olmayın, tamamen iyileşebilir...

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun Ful ...
ananenin düşünceleri ve hissettikleri onu ameliyata hazırlayacaktır mutlaka...sağlıkla ameliyat olduğunu da duyarız inşallah..
Amcana acil şifalar diliyorum canım..
Bu sıkıntıların ardından doğacak güneş hep aydınlatsın sizi ...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Geçmiş olsun, umarım geçen zaman içinde daha iyi durumdasınızdır.
Güçlü olmak onlara yapabileceğin en büyük yardımdır.
Allahtan şifa dilerim.Sevgiler...

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!