Fotoğrafım
Türkiye
Bir zamanlar ful yaprakları adında bir çiçek kız vardı.Saçları tuhaftı.Bir tutamı domates kırmızısı,perçemleri havuç rengi,kalanlarsa ahududu şerbeti gibi kızıldı.Pembe gözlükleriyle dünyayı ve insanları koşulsuz sevmeye kararlıydı ama gerçekleri görmesi zaman almadı.Canını yakanlardan kurtulmayı denedi, doğrulup toparlandı,gözyaşlarını sildi ve aynaya baktı. Gülümseyerek kendine bir söz verdi.Çiçek kızın hayattaki serüveni her daim taptaze ve rengarenk olacaktı... İletişim : fulyapraklari@hotmail.com

değer verenler

7 Eylül 2009 Pazartesi

"Yorum yaparken..."

Eski bir yazımı okudum bu sabah işte tam burada...
İçimdekileri ne kadar sade bir o kadar da keskin ifade etmişim dedim,
Yaşamayan bilemez ama en azından anlar beni dedim,
Ne kadar da içim acımıştı o yazıyı yazarken,
Hoş, artık hiç bir şey içimi fazlasıyla acıt-a-mıyor,
Mesela,
Bana "adını dahi yazma açıklığında bulunmayan" bir okur "yorum" yazmış,
yazılarımın ilkokul çocuğunun kompozisyon derslerinde yazdıkları kadar basit olduğunu söylemiş...
"Sağ klik yapmaya izin vermiyorsunuz ama korkmayın" demiş "bu yazıları kimse çalmaz..."
Ben edebi bir köşe yazdığımı düşünmüyorum, öykü yazmıyorum, köşe yazısı hiç yazmıyorum.
Bu kişi benim yazı alanında ödül aldığımı, üniversite derecelerimi falan bilse ne olur bilmese ne olur diye düşünüyorum, kimliğimi açıklamak, kendimi kanıtlamak, egomu katlamak gibi bir amacım yok ki benim.
Sonuçta koskoca evrende öylesine dolaşıyoruz.
Bilmez ki ben "nelerle" boğuşuyorum,hepsini yazsam neler düşünürsünüz kim bilir...
Ben sadece "hayatı" paylaşıyorum,
Rengarenk, çoğu zamanda çocukca...
Sıradan, öylesine, karalayarak, yazıp da fazla düzeltmeden...
Beni seven ve okuyanlar,bana çok güzel mesajlar gönderenler, dostlarım var bunu da biliyorum,
Ama yazılarımın asla basit olduğunu düşünmüyorum, özellikle kelime dağarcığı konusunda...
Eleştiri iyidir, güzeldir, insanı olumlu olarak değiştirir,
Yeter ki insanlar birbirini eleştirirken "o incecik çizgiyi" aşmasınlar...
Güzel ve sağlık dolu bir hafta diliyorum herkese!

37 yorum:

beenmaya dedi ki...

o ince çizgi yok mu eleştirirken yapıcı olmak yerine yerin dibine sokmayı getiren işte o çizgiyi sağlayamıyoruz bir türlü...

Ful yaprakları dedi ki...

kesinlikle canım,
yapıcı olmak yok, direk yıkıp yakıyoruz enkaz halinde bırakıyoruz...

öykü dedi ki...

Sevgılı Ful
blog tutmak hele
bı de kısısel blogsa
tum samımıyetın le kendı hayatından goruslerınden bı pencere acmak
bı paylasımda bulunmak bana gore..
Ancak ne yazık kı
ben de bu tarz elestırılerı hatta daha da kotu boyutlarını yasadım zaman zaman
adsız dıye gonderılen cok yorumun aslında adlı !
ınsanlardan geldıgını de gordum ogrendım..
Ve bı sonuc bı cıkarım olusturdum kendıme..
Benım yolum cızgım
bellı..
samımıyetle yurudugum bı yol var..
edebı bı eser cıkardıgımı da ıddıa etmıyorum..
bu tarzda yapıcı degıl de yıkmak uzere yapılan tum elestırılerı cıddıye almmaaya kararlıyım
Lutfen sen de cıddıye alma..
guzel yuregınden gelenlerı bızımle paylas
bız sevgıyle kucaklıyrouz yazılarını ve senı..

parka dedi ki...

Sevgili arkadaşım sayfamdaki 33 0kul 3003 öğrenci kampanyasının logosunu sayfanıza taşıyarak sizinde desteğinizi rica ediyorum.

Saygılarımla

Ahmet

Prima Donna dedi ki...

o kadar çok kötü yorum yazısı okuyorum ki altında başka şeyler arıyorum artık. Bence bunu yapan yazıları okuyup öylesine yorum bırakan insanlar değil. hatta belki bir tek kişi bu işi yapıyor adsız veya farklı isimlerle. Bişeyler yapmalı bence. Herkes mim dolaştırcağına bununla ilgili bişeyler düşünsek iyi olucak. (ben bu yorumlardan almadım ama yazıları gördükçe başka bişeyler yapmalı diyorum)

umursamaz dedi ki...

kas yapalım derken göz cıkartıyor ınsanlar, bazende bılınclı kırıyorlar ıncıtıyorlar
gerek yok bunlara hıc aslında.
sevgiler minik kus:)
geldım ben artık:)

LoLLa dedi ki...

ahh cok hos bir cevap olmus nezaketen verdigin,

surasi dikkatimi cekti:
"Sağ klik yapmaya izin vermiyorsunuz ama korkmayın bu yazıları kimse çalmaz..."
gercekten sevgili yorumcu neden yazilari calma eyleminden bahsetmis acaba, sen ben o yani bizler guzel yazsaydik acaba calinacaklar miydi :s
ne kadar ilginc :s

anyway, senin yazilarini zaten bir seyler alan okumaktan keyif alan insanlar takip etmekte, neden boyle bi cirpinis acaba kendisinde?

mmuucckkssss

Ful yaprakları dedi ki...

Sevgili Öykü,
Dediğin gibi, kişisel bloglarda samimiyet vardır,
ne demek ya ilkokul çocuğu yazısı..
sen de geçmişte bu tip yorumlara maruz kaldın biliyorum,
çok doğru demişsin ben de çizgimden ayrılmayacağım:)

Ful yaprakları dedi ki...

Prima Donna,
Evet bunun için bir şeyler yapmalıyız,
blog dernekleri vardır mutlaka,
bu tip kötü yorumlara ya da adsız adı altında insanları rencide edenlere bi dur demek lazım.

Ful yaprakları dedi ki...

Pırıltılı Cadımm,
nihayet dönmüşsün:))
çok çok sevindim,

Öpücükler

Ful yaprakları dedi ki...

Kara kalem,
hemen bakıyorum logoya:)

Ful yaprakları dedi ki...

Lolla,
evet evet derviş fikri-zikri mevzuu bence:)
şu an sağ klik yok, bunun nedeni de adsızın isteği değil, yorum yapmaya engel bi durum oluyor mu test etmek için:)

meltem dedi ki...

BEN EN ÇOK OLDUĞU GİBİ BLOGLARI ..
HAYATTAN ORDAN BURDAN YAZAN, İÇTEN ANLATILAN YAZILARI SEVİYORUM
BU YÜZDEN SENİ DE SEVİYORUM O İNCE ÇİGİYİ AŞIP AYNI ZAMANDA KALP KIRMAYA ÇALIŞANLARDA HALT ETMİŞ DİYORUM
AYRICA İLERİ GİDİP Bİ DE MCUKS GÖNDERİYORUM:)

Ayca Karaoglan dedi ki...

insanları aşağılamak istemiyorum ama böyle anlamsız yorumlar okuyunca gerçekten sinir katsayım tavana çarpıyor :D gülüp geçelim, eğlenelim, coşalım :D öpüyorum güzel yanaklarından Ful'cüm ;)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ful'cüm olur böyle yorumlar, kimseye bir şey kanıtlamak zorunda değiliz ki.
Bırak isteyen istediğini söylesin, biz seni okumayı seviyoruz:)
Sevgilerimle...

lezzettabağı dedi ki...

Merhaba Sevgili Ful Yaprakları,
Blogunuzu yeni keşfettim ama anladım ki geç kalmışım!Çok içten yazılarınız var!Bundan sonra sık sık takip edeceğim.Benim blogum da burada:
http://kitapkurduyumben.blogspot.com/
Sevgiler...

UykusuZ dedi ki...

bu sayfaya geliyorum, rengarenk içim açılıyor. Sonra rengarenk sahibini okuyorum, haz duyuyorum. Üstelik bilirsiniz ben fokusu çok zayıf olan ve okumaktan sıkılan bir insanım. Demek ki ilgimi çekiyor, beğenerek takip ediyorum.
Örneklerle bir analiz yapacaktım ama çok gereksiz olduğunu düşündüm, malesef biz kültür evrimini gerçekleştirememiş ve gittikçe de musassır medeniyetlerden uzaklaşan bir toplumuz

Rumeysa dedi ki...

blogunuzu bu yazınızla tanımış oldum.. güzel bir yere benzıyor, en azından boyle abukluklar ile kıskanıldığına göre(!)..;)

tek bir şey diyorum, sallaaaaa....;):)

sevgiler efendim..;)

beyaz mendil dedi ki...

Hayatım hiç üzülme:)))Bana isimsiz yazılan yorumları bir görsen,şaşardın.Ben kimi kızdırdım diye düşünürdün.Kaldı ki benim bloğum örgü bloğu :))Onda bile çirkin adsız yorumlar oluyor.

éLLa Çiça dedi ki...

uslubun dedigin gibi sade ve keskin.. severim icten ve sade yazilari ;) sevgilerimle

allımorlu dedi ki...

şahsen ben edebi bir dille yazılan bloglardan ziyade içten geldiği gibi olanları daha bir samimi buluyorum.
kişinin anlatış tarzı edebi bir metin modundaysa zaten ondaki samimiyet okuyana bir şekilde geçiyor..önemli olan o samimiyeti içtenliği kaybetmemek..

Ful yaprakları dedi ki...

Meltem'cim,
,çok teşekkür ederim:)ben de seni ve yazılarını çok seviyorum, samimiyet anahtar kesinlikle..
Evet evet halt etmişler onlar çok iyi demişsin:))
öpüldünnn:))

Ful yaprakları dedi ki...

Ayça'm,
yerleşebildin mi evine?
Nasıl oldu öksürüğün?
Eğlenelim,coşalım, valla canım ya sabah sabah enerjim yükseldi:))
öpüldün!!

Ful yaprakları dedi ki...

Özlem'cim çok teşekkürler,
valla sinirimi oynattı bu adsız,
olsun ama geçti gitti:))
sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Anne ve Kızları,
Merhaba:)
Dünyama hoşgeldiniz,
Bir kitap kurdu olarak blogunuza göz gezdirdim ve çok beğendim,hemen izleyici oldum:))
Sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Uykusuz,
Ya gözlerim yaşardı ama ne güzel de anlatmışsın blogumu:)
Çok teşekkür ,tam tabirle burada"beni"okuduğunuz için çok mutluyum,
sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Beyaz Mendil,
Sahi mi canım ya?
Ah bu adsızlar, aslında adları var da cesaretleri yok!
Öpüyorum kocaman,
Sen de hiç takma kafaya..

Ful yaprakları dedi ki...

Rumeysa,
Hoşgeldin:))
Çok teşekkür ediyorum,
Sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Ella,
Sade-keskin:)
Teşekkürler,
Sevgiler,

Ful yaprakları dedi ki...

Allımorlu,
evet içtenliğimi anladığınız için çok mutluyum ben,
edebi olmasa da olur:))
sevgiler

Ayca Karaoglan dedi ki...

Ful'cüm günaydın canım benim, daha şu an oturduğumuz evi toparlıyoruz. Fazla bir şey kalmadı, annem de geldi dayanamayıp, çabucak biter :))) Bu hafta cumartesi bir aksilik olmazsa taşınıyoruz güzelim. Öksürmüyorum artık hihii :)) Ben de öpüyorum çok :))

GeCe dedi ki...

insanlarımızın hala anlayamadığı birşey var eğer bir eleştiri yaparken yapıcı bir öneri getiremiyorsan o eleştiriyi yapmamalısın mesela şöyle ama böyle olsaydı daha iyi olurdu gibi, ben buna çok dikakt ederim ve eğer aklıma güzel bir örnek gelmezse de asla eleştirmem gönül kırmadan eleştirmek varken diğerini neden seçerler anlamam ve o kişilerin aslında seninle değil kendiyle problemi olduğunun göstergesidir keşke bilseler

papatya dedi ki...

O ince cizginin anlami bilinse zaten hic bir sorun kalmayacak.Ama ne yazik ki cok basarili degiliz bu konuda.En guzel gunler sizinle olsun sevgiyle kal...

İDEA dedi ki...

FUL;
Her sözü dinleyip kendi süzgecinden geçirmek en güzeli.Elbette süzgeçte kalanlar bazen canımızı yakıyor.Fakat önemli olan herşeye rağmen başımız dik yolumuza devam edebilmek.

çınar dedi ki...

yazılarını beğenenler var sen bu yorumları boşverrr yazmaya devam

kpsszede dedi ki...

basit demişse bu basit baktığı içindir.sen tabiki takmayacaksın...gayet iyisin...(bunu söylemek de bana düşmez ama...)

böcük dedi ki...

bence kıskanıyor :) evet evet kesin :D

EMEĞE SAYGI

Internet-Gazete-Dergi ve her türlü basılı yayın için geçerlidir : Yazılarımdan ismim ve adresim link gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir. İzinsiz emek hırsızlığı durumunda hakkımı "hukuki çerçevede" sonuna kadar arayacağıma emin olabilirsiniz.Emeğe saygı gösterdiğiniz için teşekkürler!